vrijdag 16 december 2011

Gedachten, gebeden, gedichten

Het jaar loopt ten einde en daarmee ook mijn andere site 'Dicht bij U', waar ik iedere week een stukje en een gedicht(je) plaatste, geschreven na aanleiding van het stukje uit de agenda van Max Lucado.
Op deze site wil ik graag verder gaan met het schrijven, maar nu bij de citatenkalender van Beth Moore.
Deze kalender heeft 94 citaten met een verwijzing naar een Bijbeltekst.
(Voor meer informatie, klik <<hier>> )
Opnieuw wil ik het komende jaar de uitdaging aangaan en mijn gedachten, gebeden, gedichten die hier uit voortvloeien, eenmaal per week op te schrijven.
Je bent van harte uitgenodigd om dit mee te lezen.


Rustend in Uw aanwezigheid
word ik mij bewust
van wie U bent.
Laat ik tot mij doordringen
dat U mij
bij name kent.

Rustend in Uw nabijheid
gaan mijn gedachten
naar Uw woord.
Laat ik tot mij doordringen
dat U mij altijd ziet
en hoort.

Rustend in uw tegenwoordigheid
laaf ik mij aan de woorden
die Uw Geest mij
in gedachten brengt.
Laat ik tot mij doordringen
hoe groot de liefde en genade is
die U mij telkens schenkt.

Rustend in Uw barmhartigheid
kom ik tot het besef:
in deze stille momenten met U
ligt mijn kracht.
Laat ik tot mij doordringen
dat Uw toerusting
hier op mij wacht.


Gods rijke zegen
en een liefdevolle groet,
Rita


Geen opmerkingen:

Een reactie posten